4 lutego 2020

Elex - krótka recenzja gry

Jako wielki fan Gothica postanowiłem zakupić duchowego następcę tej serii (zaraz po Risen), czyli Elex. Jest to połączenie świata fantasy i science-fiction w świecie, który przeżył apokalipsę.




Rozgrywka

Elex ma dobrą grywalność, ale ma pewne ułomności (jak wszystkie gry tego studia), do których trzeba się przyzwyczaić. Na początku jest bardzo ciężko i walka nawet z najsłabszym przeciwnikiem jest wyzwaniem, więc ciężko jest zdobyć doświadczenie i iść do przodu. Jednak jak przebrnieniemy przez początkowy etap to jest o wiele ciekawiej :)

O dziwo połączenie fantasy i nowoczesnej techniki wyszło na prawdę dobrze, a tego najbardziej się obawiałem.


Fabuła

Główna linia fabularna jest dobra i ma ciekawe zwroty akcji. Misje poboczne też są dobrze dobrane. Bardzo rzadko odczuwałem nudę pod tym względem.

Wydajność


Gra chodziła bardzo płynnie (35-70 FPS, a przeważnie 55-65 FPS) na RX570 8GB, Ryzenie 5 2600 i Windows 7. Jeśli chodzi o zużycie pamięci karty graficznej to najwyższe jakie zanotowałem to ok. 3 GB, najczęściej jednak gra zabierała 1-2 GB.

Czas gry


Przejście całej gry zajęło mi ok. 75 godzin - rozgrywka jest więc dość długa. Należy dodać, że starałem się przechodzić wszystkie misje poboczne i eksplorować cały świat.

Grafika

Niby są ładne widoki, ciekawe scenerie, itd. ale jest masa niedoróbek (np. kanciaste drzewa, brakujące tekstury podłoża, itp.).

Spędziłem sporo czasu nad edycją pliku ini, żeby gra w końcu wygladała dobrze (przede wszystkim zasięg widzenia). Nie udało mi się jednak istotnie popawić odległości ładowania się obiektów i np. drzewa/krzaki ładowały się na ładniejsze dość blisko mnie, co wygląda dzisiaj na parwdę słabo.






Udźwiękowienie

Muzyka i jest na bardzo wysokim poziomie - jest dobrze dobrana i klimatyczna. W edanie muzyka brzmi jakby była wzięta z Gothica :) Tutaj nie mam żadnych zastrzeżeń.


Podsumowanie

Miałem spore oczekiwanie, ale i obawy co do tej gry, ale po przejściu całej mogę ją śmiało polecić. Fani Gothica będą się czuć jak w domu, a pozostali gracze... to tak 50/50 - albo im się mimo wszystko spodoba, albo dziwna mechanika, niedoróbki i elementy science-fiction jednak zadecydują, że gra nie przypadnie do gustu.

Jeśli miałbym ją jakoś ocenić to dałbym dobre 7,5/10.



zalety:
- dobra fabuła
- ciekawy świat, który zachęca do eksploracji
- dobre połaczenie klimatu fantasy i techniki
- czuć klimat i mechanikę Gothica

wady:
- dużo drobnych niedopracowań i błędów
- sporo wpadek graficznych

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz