20 maja 2020

Krótka recenzja obudowy SilentiumPC Regnum RG6V TG Pure Black


Po ostatnim podkręcaniu Ryzena 5 3600 byłem zaniepokojy na prawdę wysoki temperaturami podczas testu AVX2 w OCCT (przy 4,3 GHz dochodziło do 95 stopni przy otwartej obudowie). Pomyślałem, że Fera 3 i moja leciwa obudowa SilentiumPC Alea M50 dają już za małe możliwości.



Postanowiłem zmienić obudowę i cooler na coś lepszego. Tutaj prezentuję krótką recenzję dobrej obudowy SilentiumPC Regnum RG6V TG Pure Black - tak zgadza się - wersja bez "leduf". Wpadła mi w oko ze względu na prosty i ładny wygląd, dobre wyposażenie i możliwości. Zapraszam.

Zestaw testowy

ProcesorAMD Ryzen 5 3600 4,3 GHz 6R/12W
Chłodzenie CPUSilentiumPC Fortis 3 + Noctua NF-P14S Redux
Płyta głównaMSI B450M Gaming Plus (4 fazy)
Pamięć RAMPatriot Viper 4 2x 8 GB DDR4 3333 MHz CL14
Karta graficznaMSI Radeon RX570 8 GB Armor
Dysk twardyCorsair MP510 960 GB
ObudowaSilentiumPC Regnum RG6V TG Pure Black
ZasilaczCorsair RM750X

Do tego dołożyłem jeszcze wentylator Noctua NF-P14S Redux na górę obudowy (analogicznie miałem w poprzedniej).

Na zewnątrz i wewnątrz


Z zewnątrz prezentuje się bardzo dobrze - ma surowy, dobrze stonowany wygląd bez udziwnień - doceni to wiele osób :)

  

Na górze znajdziemy przycisk Reset, On/Off, gniazda na mikrofon i słuchawki oraz 2 porty USB 3.2.


Na górze i dole przewidziane zostały filtry przeciwkurzowe montowane na magnes - sprytne rozwiązanie.
 


Szyba prezentuje się bardzo dobrze, ale niestety jest zakręcana na 4 śrubki - trzeba uważać przy demontażu. Szkoda, że nie postawiono na zawiasy, jednak w tej cenie jest to akceptowalne.



Ciężko przyczepić się do czegoś we wnętrzu - możliwości jest bardzo dużo. Zmieścimy tutaj duże płyty główne, jest też sporo miejsca na chłodnice i wentylatory. Do tego dużo przepustów na przewody. Najbardziej brakuje mi chyba możliwości montażu dysków twardych na prowadnicach w specjalnych zatokach, choć w dobie powszechności dysków SSD i NVME nie jest to dla większości wada istotna.

 

Szkoda też że obudowa nie jest minimalnie szersza, może zmieściłby się wtedy wentylator 140 mm na tyle (pomijajac otwory montażowe to powinien wejść wentylator 135 mm) oraz większe ukłądy chłodzenia - Fortis 3 jest jednym z większych jakie tu wejdą (limit 162 mm wysokości).
 


Montaż podzespołów


Przed samym montażem nie mogłem się oprzeć pewnemu zabiegowi (zwłaszcza, że lubię też car detailing). Postanowiłem zabezpieczyć szybę przed zarysowaniami oraz dodać jej więcej blasku przez zastosowanie twardego wosku - w tym przypadku pod ręką miałem Soft99 Fusso, ceniony wosk z bardzo dużą wytrzymałością.


Tak to się prezentuje po nawoskowaniu:



Dodatkowa rzecz którą jeszcze zrobiłem to częściowo wyciszyłem obudowę przez oklejenie specjalną matą, póki co w niewidocznych miejscach jak wewnętrzna strona maskownicy przednich wentylatorów.


Po zamontowaniu podzespołów muszę powiedzieć, że jest zacnie. Panuje ład i porządek. Przepusty na przewody znakomicie się sprawdzają i nic nie blokuje przepywu powietrza. Jest ładnie i funkcjonalnie. Zza szyby na prawdę dobrze to wygląda, nawet bez podświetlenia.

Przy okazji okazało się, że moje dodatkowe chłodzenie na karcie graficznej (Accelero Mono Plus) ledwo się zmieściło, jeszcze 1-2 mm i nie zamknąłbym obudowy. Fortis 3 też ledwo się mieści :)


  



Testy


Nie robiłem szczegółowych testów - zrobiłem tylko to co mnie interesowało - ile spadnie temperatura na procesorze po OC. Na Alea M50 i Fera 3 procesor miał maks. 95 stopni w AVX2 OCCT oraz do maks. 83 stopni w Prime95. W nowej obudowie z Fortis 3 zeszło do maks. 90 stopni w AVX2 OCCT (5 stopni w dół) oraz do maks. 81 stopni w Prime95 (2 stopnie w dół).

Różnice nie są może powalające, ale mogą się okazać istotne. Zwłaszcza podczas obliczeń z wykorzystaniem AVX2 - przed zmianą procesor działał na granicy dozwolonej temperatury, a teraz do limitu brakuje 5 stopni - w tym przypadku to sporo.



Podsumowanie



Uwzględniając cenę prezentowanej obudowy (w tej chwili 259 zł w sklepie na X) ten model na prawdę jest godny polecenia. Zastanawiałem się nad wieloma obudowami, nawet za 300-400, a nawet 600 zł, ale ostatecznie wybór padł na Regnum RG6V TG, bo okazał się najbardziej optymalnym rozwiązaniem za niewygórowane pieniądze.



Plusy:
+ 4 wentylatory 120 mm w zestawie 
+ HUB dla wentylatorów
+ przewiewny przód obudowy (mesh)
+ duże możliwości mocowania chłodnic chłodzenia cieczą
+ przyciemniana szyba na całym boku
+ piwnica na zasilacz i dyski na dole
+ magnetyczne filtry przeciwkurzowe na górze i dole
+ dużo miejsca na aranżację przewodów za płytą główną
+ dużo przepustów na przewody
+ dobra cena w stosunku do jakości


Minusy:
- brak zatoki na dyski twarde z prowadnicami
- boczna szyba odkręcana (zawiasy byłyby wygodniejsze)
- z tyłu nie zmieści się wentylator 140 mm
- mogłaby być kilka mm szersza (zmieściłyby się największe układy chłodzenia)
- dołączone wentylatory są bez sterowania PWM (trzeba sterować napięciem)
- tylko 2 gniazda USB na górze obudowy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz